Frankfurt, Duitsland, 17 maart 2016 – maincubes, de exploitant van datacenter uit Frankfurt, is gestart met de eerste bouwwerkzaamheden voor het nieuwe hoogwaardige datacenter in Offenbach bij Frankfurt. Tijdens de eerste fase worden de nodige grondwerken verzet. Door de zachte winter en het warme weer vinden direct daarna de werkzaamheden voor de elektriciteitsvoorzieningen en het leggen van de fundamenten plaats.

Datacenters van topklasse

Het maincubes datacenter ontstaat op een perceel van bijna 5.600 vierkante meter in Offenbach, op een afstand van ongeveer 4 kilometer van de metropool Frankfurt am Main en daarmee in de directe nabijheid (ca. 800 meter) van een van de grootste internet-knooppunten (DE-CIX) in Duitsland. maincubes One datacenter is een datacenter in de categorie Tier III, dat in 2017 voltooid zal zijn. maincubes one verbetert de verhouding tussen prestatie en prijs aanzienlijk dankzij een nieuwe combinatie van technologie en architectuur, waarin bijvoorbeeld geen storende pilaren en wanden aanwezig zijn. Het nieuwe maincubes one datacenter realiseert een duidelijk hogere effectiviteit dan de klassieke datacenter. De klanten kunnen gegarandeerd rekenen op een Power Usage Effectiveness (PUE) van minder dan 1,35 bij een prestatie van maximaal 2 kilowatt.