Frankfurt, Duitsland, 8 april 2016 – maincubes, exploitant van datacenter, bouwt een datacenter met grote capaciteit in de regio Frankfurt en volgt daarmee helemaal de trend. Volgens een onderzoek van DWX (Developer Week) gebruikt slechts 16,7 procent van de ondervraagde programmeurs de cloud, omdat veiligheid en de onvoorwaardelijke opslag in Duitsland voor hen van groot belang zijn. Daarbij gaat bij slechts iets meer dan 21 procent het kostenaspect voor de keuze van de locatie. „We hebben in Duitsland meer hoogwaardige datacenter nodig. We hebben voldoende dienstverleners voor datacenter, die ofwel uit het buitenland komen of alleen maar simpele standaarddiensten aanbieden. Wat veel bedrijven nu nodig hebben is buitengewoon hoge performance in combinatie met de lokale zekerheid van een Duitse leverancier”, aldus het commentaar van Gunter Papenberg, Sales- en Marketing Director van maincubes One GmbH.

Datacenters van topklasse

Het maincubes datacenter ontstaat op een perceel van bijna 5.600 vierkante meter in Offenbach, op een afstand van ongeveer 4 kilometer van de metropool Frankfurt am Main en daarmee in de directe nabijheid (ca. 800 meter) van een van de grootste internet-knooppunten (DE-CIX) in Duitsland. maincubes One datacenter is een datacenter in de categorie Tier III, dat in 2017 voltooid zal zijn. maincubes one verbetert de verhouding tussen prestatie en prijs aanzienlijk dankzij een nieuwe combinatie van technologie en architectuur, waarin bijvoorbeeld geen storende pilaren en wanden aanwezig zijn. Het nieuwe maincubes one datacenter realiseert een duidelijk hogere effectiviteit dan de klassieke datacenter. De klanten kunnen gegarandeerd rekenen op een Power Usage Effectiveness (PUE) van minder dan 1,35 bij een prestatie van maximaal 2 kilowatt.