Frankfurt, 27 april 2016 – datacenterexploitant maincubes zal zijn positie in de markt in Europa snel uitbreiden met meer datacenter. Daarbij spelen niet alleen datacenter een rol, die op eigen initiatief worden gepland en gebouwd, maar ook bestaande datacenter, die na zorgvuldige overweging worden overgenomen. Er wordt naar gestreefd de portfolio in de nabije toekomst op meerdere Europese locaties te vergroten en ook klanten grensoverschrijdend nieuwe kwaliteit te bieden in diensten bij co-location-datacenter. Daartoe behoren ook services, die de klassieke diensten van de exploitanten van colocation-datacenter duidelijk overtreffen. De maincubes Premium-Services zijn onder meer een zeer snelle responstijd, individuele contractbundels en technische diensten zoals DCIM, die technische componenten bij de exploitatie van datacenter en de IT van de klant samenvoegen om hulpbronnen effectiever te benutten. De eerste gesprekken over de overname van bestaande datacenter in Nederland en Groot-Brittannië zijn al gestart.