Frankfurt, Duitsland, 4 mei 2016 – datacenterexploitant maincubes streeft naar een internationale positie en neemt een datacenter in Amsterdam/Schiphol, Nederland, over. De overeenkomst tussen maincubes en Interoute over de overname van het datacenter „Capronilaan 2 Amsterdam“ werd vorige week gesloten. Het gebied rond de luchthaven Schiphol (Amsterdam) is, naast Londen en Frankfurt, een van de populairste locaties voor datacenter. De nabijheid van een van de belangrijkste en krachtigste internetknooppunten in Europa, de carrierdichtheid en de internationale hub van de grote luchthaven zijn nog maar enkele redenen voor de grote vraag uit de markt. Het Nederlandse datacenter beschikt over ervaren medewerkers, die allemaal meeverhuizen naar de nieuwe exploitatiemaatschappij van maincubes. De locatie biedt op dit moment ca. 1.000 vierkante meter gebruikt datacenter-oppervlak met veel uitbreidingspotentieel voor nieuwe klanten. Bij volledige belasting kan het datacenter meer dan 4.500 vierkante meter beschikbaar stellen. maincubes zal snel en zwaar investeren in een krachtiger technische en operationele infrastructuur. Er lopen al gesprekken met grote huurders. maincubes is bekend vanwege zijn innovatieve krachtige datacenter, dat momenteel wordt gebouwd in het Rijn-Main-gebied. De planning en de bouw van een nieuwe generatie datacenter maakt onderdeel uit van ons beleid. maincubes is een onderneming met een internationale strategie. Daarvoor zullen we naast nieuwbouw ook bestaande datacenter overnemen“, verklaart Oliver Menzel, directeur van maincubes one.

"maincubes biedt behalve de verhuur van ruimte voor datacenter ook services, die de klassieke diensten van de exploitanten van colocation-datacenter duidelijk overtreffen. De maincubes Premium-Services zijn onder meer een zeer snelle responstijd, individuele contractbundels en technische diensten zoals DCIM, die technische componenten bij de exploitatie van datacenter en de IT van de klant samenvoegen om hulpbronnen effectiever te benutten.