Frankfurt, Duitsland, 12 mei 2016 – Oliver Menzel wordt directeur van nieuwe maincubes B.V., een vennootschap die speciaal voor het nieuwe aangekochte datacenter in Nederland werd opgericht. maincubes verwierf eind april 2016 het datacenter „Capronilaan 2 Amsterdam“ op de strategisch belangrijke locatie Schiphol (luchthaven Amsterdam). Oliver Menzel is een ervaren en praktijkgerichte strateeg voor complexe IT- en datacenterprojecten. Hij begon zijn carrière al tijdens zijn studententijd, waarin hij meewerkte aan de opbouw van Internet Service Provider IBS-Net in Braunschweig. In 1998 ging Oliver Menzel als systeemadviseur voor grote klanten naar het Frankfurter Internet-Systemhaus wusys, in 2001 nam hij daar de leiding over. Daarnaast is hij nu directeur bij datacenterexploitant maincubes one GmbH uit het Duitse Frankfurt. In zijn bijkomende nieuwe functie als directeur van maincubes B.V. zal Oliver Menzel de Europese rol van de datacenterexploitant versterken en zorgdragen voor de technische en servicegerichte kwaliteit van alle maincubes datacenter.

Het datacenter „Capronilaan 2 Amsterdam“ ligt in de buurt van een van de belangrijkste en krachtigste internetknooppunten in Europa, de carrierdichtheid en de internationale hub van de grote luchthaven zijn nog maar enkele redenen voor de grote vraag uit de markt. Het Nederlandse datacenter beschikt over ervaren medewerkers, die allemaal meeverhuizen naar de nieuwe exploitatiemaatschappij van maincubes. De locatie biedt op dit moment ca. 1.000 vierkante meter gebruikt datacenter-oppervlak met veel uitbreidingspotentieel voor nieuwe klanten. Bij volledige belasting kan het datacenter meer dan 4.500 vierkante meter beschikbaar stellen. maincubes zal snel en zwaar investeren in een krachtiger technische en operationele infrastructuur. Er lopen al gesprekken met grote huurders.

maincubes Premium-Services

maincubes biedt behalve de verhuur van ruimte voor datacenter ook services, die de klassieke diensten van de exploitanten van exploitanten voor colocation-datacenter aanzienlijk overtreffen. De maincubes Premium-Services zijn onder meer een zeer snelle responstijd, individuele contractbundels en technische diensten zoals DCIM, die technische componenten bij de exploitatie van datacenter en de IT van de klant samenvoegen om hulpbronnen effectiever te benutten.