Frankfurt, Duitsland, 25 mei 2016 – Maincubes, exploitant van datacenter, zal het in april 2016 nieuw verworven datacenter in Schiphol (luchthaven Amsterdam) voor een miljoenenbedrag met dubbele cijfers aan de nieuwste stand der techniek aanpassen en tegelijkertijd het oppervlak van het datacenter vergroten. De locatie biedt op dit moment met een oppervlak voor het datacenter van ca. 1.000 vierkante meter een groot uitbreidingspotentieel voor nieuwe klanten. Bij volledige belasting kan het datacenter meer dan 4.500 vierkante meter ter beschikking stellen. Daarnaast zal maincubes de totale koeltechnologie opnieuw plannen en installeren. Het doel is zowel voor bestaande als nieuwe klanten een bovengemiddeld goede PUE (Power Usage Effectiveness)- respectievelijk EUE-waarden te realiseren en daarmee de stroomkosten voor de koeling aanzienlijk te verlagen. Tegelijkertijd zal ook de stroomdichtheid per vierkante meter van 1,6 naar 1,8 kW worden verhoogd. Daarmee krijgen klanten de mogelijkheid om per vierkante meter efficiënt aanzienlijk meer IT te installeren De verbouwingswerkzaamheden worden in samenwerking met het huidige servicepersoneel en met technologiepartners uitgevoerd.

„De omgeving rond luchthaven Schiphol is een zeer populaire locatie voor datacentra. Onze uitbreidingsstrategie is heel helder: Amsterdam is samen met Londen en Frankfurt de belangrijkste RC-locatie in Europa. Daarom zullen we het datacenter ook zo snel mogelijk moderniseren en meer oppervlak beschikbaar stellen. Gesprekken met een grote huurder (onderneming uit de NASDAQ 50) over de verhuur van circa 2.100 m2 en 3,5-4 MW IT-belasting met een looptijd langer dan 15 jaar zijn al afgerond. Hieruit blijkt heel duidelijk dat wij met de overname van dit datacenter de juiste stap in onze Europese en wereldwijde uitbreidingsstrategie hebben gezet“, verklaart Oliver Menzel, de nieuwe directeur van maincubes B.V.